FBbox/https://www.facebook.com/KarditsiotikaMaslatia
Αν σας αρέσουν οι αναρτήσεις , ακολουθήστε στο facebook

 

Πατήστε 👉 Γυρίστε. στην Αρχική σελίδα

Οι πραγματικοί λόγοι που ο Πρωθυπουργός έρχεται σε Καρδίτσα /Τρίκαλα.

 
Το φράγμα της Μεσοχώρας θα ενταχθεί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας.

Το Φράγμα Της Μεσοχώρας 

Στην καρδιά της Πίνδου υπάρχει ένα έτοιμο υδροηλεκτρικό φράγμα, ολοκληρωμένο από το 2001, το οποίο δεν έχει λειτουργήσει ούτε μία ημέρα. Τι εμποδίζει το φράγμα της Μεσοχώρας να ενταχθεί στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας;

Αμέσως μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας από την τουρκοκρατία το 1881 και την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα, αναδείχθηκε ως προτεραιότητα από το νεαρό τότε ελληνικό αστικό κράτος η αξιοποίηση της θεσσαλικής πεδιάδας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η σιτάρκεια. Ωστόσο, τα αναγκαία εξυγιαντικά, αντιπλημμυρικά και άλλα έργα, δεν ξεκίνησαν πριν από τη δεκαετία του 1930. Τον ίδιο στόχο υπηρετούσε και η κατασκευή του φράγματος του Ταυρωπού και του ταμιευτήρα της Κάρλας στη δεκαετία του 1960.


Η σταδιακή ανάπτυξη της γεωργίας στη Θεσσαλία, η οποία διαθέτει πεδινή έκταση 5 εκατ. στρεμμάτων και γεωργική γη 4 εκατ. στρεμμάτων, δημιούργησε νέες ανάγκες για νερό, οι οποίες δεν μπορούσαν να καλυφθούν από τοπικούς πόρους. Ετσι, το 1973 διατυπώθηκε συγκεκριμένη πρόταση για εκτροπή του Αχελώου προς τη Θεσσαλία, που προέβλεπε μεταφορά 1,2 δισ. κυβικά μέτρα νερού ετησίως.

 

Το ιστορικό του φράγματος

Ένας από τους λόγους για τους οποίους το φράγμα της Μεσοχώρας είναι ακόμη ανενεργό -ίσως ο κυριότερος- είναι το ότι αποτέλεσε μέρος της πολυθρύλητης εκτροπής του Αχελώου, ενός γιγάντιου δημόσιου έργου που υπήρχε ως ιδέα ήδη από τη δεκαετία του 1920. Ο σκοπός του έργου ήταν η μεταφορά νερού από τον Αχελώο ποταμό στη λεκάνη του Πηνειού για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες του θεσσαλικού κάμπου. Η κατασκευή των επιμέρους έργων της εκτροπής ξεκίνησε το 1986, είχε προϋπολογισμό γύρω στα 1,5 δισ. ευρώ (σε σημερινές τιμές) και περιελάμβανε την κατασκευή τεσσάρων φραγμάτων και μιας γιγάντιας σήραγγας, μεταξύ πολλών άλλων. Στον αρχικό σχεδιασμό, το ύψους 150 μέτρων φράγμα της Μεσοχώρας και το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της Γλύστρας που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά ήταν “έργα κεφαλής” της εκτροπής. Το φράγμα θα δημιουργούσε έναν ταμιευτήρα (μία λίμνη δηλαδή) μεγέθους 7,8 τετραγωνικών χιλιομέτρων, της οποίας το νερό θα διοχετευόταν πρώτα προς το εργοστάσιο της Γλύστρας για την παραγωγή καθαρής υδροηλεκτρικής ενέργειας μέσα από μια σήραγγα μήκους 7,4 χιλιομέτρων, και στη συνέχεια θα συνέχιζε την πορεία του προς το επόμενο φράγμα, αυτό της Συκιάς. Εκεί θα σχηματιζόταν ένας δεύτερος, μεγαλύτερος ταμιευτήρας, από όπου ένα μέρος των νερών θα διοχετευόταν μέσω μιας άλλης, γιγάντιας σήραγγας μήκους 17,4 χιλιομέτρων στην άλλη πλευρά της Πίνδου, στον θεσσαλικό κάμπο. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε πως η λεκάνη του Αχελώου θα μετέφερε στη λεκάνη του Πηνειού περίπου 1,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο.


 

============================================================================================

Ο τυφλός αυτοκινητόδρομος βρίσκει το φως του

Η ακτινογραφία του βόρειου τμήματος του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία

Μία από τις πιο σπουδαίες ημέρες ήταν στης 20/01/2021 για το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας, καθώς μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις που διήρκησαν σχεδόν 2 χρόνια, η Κομισιόν ενέκρινε την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά.

Στο έργο πίστεψαν τόσο ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην σπουδαία αυτή τη εξέλιξη για τη χώρα μέσα από πολύμηνες, δύσκολες διαπραγματεύσεις. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες καταλυτικό ρόλο στο πράσινο φως των Βρυξελλών έπαιξε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης με κρίσιμες παρεμβάσεις στην Κομισιόν εξασφαλίζοντας στη χώρα το μεγάλο έργο.

Ο τυφλός αυτοκινητόδρομος βρίσκει το φως του

Η ημέρα αυτή 20/01/2021 όμως ήταν σπουδαία για ο μέχρι πρότινος διαμελισμένος άξονας Ε65, γίνεται ο τρίτος εθνικός κάθετος άξονας της χώρας μετά τον Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το Αντίρριο-Ιωάννινα.

Tο βόρειο τμήμα του Ε65, είναι ένα αναπόσπαστο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας. Το 2013 με το reset τόσο το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, όσο και το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, έμειναν ως αναβαλλόμενα τμήματα της σύμβασης παραχώρησης και προχώρησε η κατασκευή του κεντρικού τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Το 2018 εγκρίθηκε η κατασκευή του νότιου τμήματος και τα έργα ξεκίνησαν το 2019.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα δημιουργήσει ένα άξονα που θα ξεκινά από τη Λαμία και δια μέσω Καρδίτσας και Τρικάλων θα φτάνει στο Κηπουρειό Γρεβενών. Θα έχει μήκος 182 χλμ και θα συνδέεται στο νότιο άκρο με τον ΑΘΕ και στο βόρειο με την Εγνατία Οδό.Θα παρέχει για πρώτη φορά ταχεία σύνδεση της Αθήνας με τη Δυτική Μακεδονία, μειώνοντας δραστικά τις αποστάσεις.

Χαρακτηριστικά να πούμε πως η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά θα μειωθεί από τις 6,5 ώρες σήμερα σε μόλις 4, ενώ και η Καστοριά θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Το ίδιο χρήσιμη θα είναι και για την Ήπειρο καθώς θα δημιουργήσει ένα δεύτερο εναλλακτικό άξονα (μετά την Ιόνια Οδό) προς την Αθήνα.

Με το βόρειο τμήμα του Ε65, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας σχεδόν ολοκληρώνεται παρέχοντας πολύ μεγάλες δυνατότητες στις οδικές μεταφορές της χώρας. Πλέον αναμένεται η έγκριση για το Πάτρα-Πύργος και η υλοποίηση του Ιωάννινα-Κακαβιά που θα δημιουργήσει ένα από τα πληρέστερα και πιο σύγχρονα δίκτυα οδικών μετακινήσεων στην Ευρώπη.

Ποιο είναι το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία

Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία θα έχει μήκος 70,5 χλμ και κόστος 442,1 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση σύμφωνα με πληροφορίες θα καλυφθεί πλήρως από το Ταμείο Ανάκαμψης (το έργο είναι στις προτάσεις της ελληνικής πλευράς). Είναι το έργο που στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ θεωρούν ως το πρώτο μεγάλο οδικό έργο ότι θα προκριθεί άμεσα. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι με στόχο να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2024.

Θα ξεκινά από από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών.Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η κατασκευή του θα διαρκέσει 36 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών.

Η γενική κατασκευαστική πρόοδος πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί έργα 30,9 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα). Από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας χάραξης ολοκληρώνονται οι κτηματολογικές μελέτες.

Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου.

============================================================================================

Τέλος αντιπλημμυρικά έργα στην Καρδίτσα 

Μήπως  ακούγεται σαν ανέκδοτο!!!!.

Τα αντιπλημμυρικά έργα της Περιφέρειας… έργα των 15 εκατ. ευρώ που ενέταξε στα ΕΣΠΑ το 2013 έσωσαν την Καρδίτσα το 2020,  όπου και η foto .

2011-Δήλωση του τότε Αντιπεριφερειάρχη  στο ΤRΤ  υστέρα άπο πλυμμυρα  στην περιοχή της Καρδιτσας .
2020- μετά από εννέα   χρονιά

Περιμένοντας ..... 

(THE DAY AFTER TOMORROW)

Καρδιτσιώτικα Μασλάτια

Post a Comment

[blogger]

Author Name

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.