Latest Post


 Αυτή η εικόνα θεωρήθηκε ως μια από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες για την καταγραφή μιας διεθνούς κρίσης. Με τίτλο «Συμβούλιο πυροβολισμών στο Ιράν», η φωτογραφία δείχνει την εκτέλεση 11 Κούρδων μαχητών μετά από μια γρήγορη δίκη στο Σαναντάι του Κουρδιστάν.


Ένας νεαρός συναντά έναν γέρο που τον ρωτάει:
"Με θυμάσαι?"
Και ο γέρος λέει όχι. Τότε ο νεαρός άνδρας του λέει ότι ήταν μαθητής του, και ο δάσκαλος ρωτά:
«Τι κάνεις, τι κάνεις στη ζωή;»
Ο νεαρός απαντά:
«Λοιπόν, έγινα δάσκαλος».
«Α, πόσο καλά, όπως εγώ;» λέει ο γέρος.
"Λοιπόν ναι. Στην πραγματικότητα, έγινα δάσκαλος γιατί με ενέπνευσες να γίνω σαν εσένα».
Ο γέρος, περίεργος, ρωτά τον νεαρό πότε αποφάσισε να γίνει δάσκαλος. Και ο νεαρός του λέει την εξής ιστορία:

«Μια μέρα, ένας φίλος μου, επίσης μαθητής, ήρθε με ένα ωραίο νέο ρολόι μου άρεσε το ήθελα.πολύ.
Το έκλεψα, και  το έβαλα  στην τσέπη. μου.
Λίγο αργότερα, ο  συμμαθητής μου  παρατήρησε ότι το ρολόι του έλειπε και αμέσως παραπονέθηκε στον δάσκαλό μας, που ήσουν εσύ.
Στη συνέχεια, απευθυνθήκατε στην τάξη λέγοντας: «Το ρολόι αυτού του μαθητή κλάπηκε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων σήμερα. Όποιος το έκλεψε, παρακαλώ να το επιστρέψει.»
Δεν το επέστρεψα γιατί δεν ήθελα.
Έκλεισες την πόρτα και είπες να σηκωθούμε όλοι όρθιοι και να κάνουμε κύκλο.
Επρόκειτο να ψάξετε τις τσέπες μας μία προς μία μέχρι να βρεθεί το ρολόι.
Ωστόσο, μας είπες να κλείσουμε τα μάτια μας, γιατί θα αναζητούσατε το ρολόι του μόνο αν είχαμε όλοι τα μάτια μας κλειστά.
Κάναμε σύμφωνα με τις οδηγίες.
Πήγαινες από τσέπη σε τσέπη, και όταν πέρασες από την τσέπη μου, βρήκες το ρολόι και το πήρες. Συνέχισες να ψάχνεις τις τσέπες όλων και όταν τελείωσες είπες «ανοίξτε τα μάτια σας». «Έχουμε το ρολόι.»
Δεν μου το είπες και δεν ανέφερες ποτέ το επεισόδιο. Δεν είπες ποτέ ποιος έκλεψε το ρολόι. Εκείνη τη μέρα έσωσες την αξιοπρέπειά μου για πάντα. Ήταν η πιο ντροπιαστική μέρα της ζωής μου.
Αλλά αυτή είναι και η μέρα που αποφάσισα να μην γίνω κλέφτης, κακός άνθρωπος κλπ. Δεν είπες ποτέ τίποτα, ούτε καν με επέπληξες ή με πήρες στην άκρη για να μου δώσεις ένα ηθικό δίδαγμα.
Έλαβα το μήνυμά σου ξεκάθαρα.
Χάρη σε εσάς, κατάλαβα τι πρέπει να κάνει ένας πραγματικός παιδαγωγός.
Θυμάστε αυτό το επεισόδιο, δάσκαλε;
Ο γέρος δάσκαλος απάντησε: «Ναι, θυμάμαι την κατάσταση με το κλεμμένο ρολόι, που έψαχνα στις τσέπες όλων σας. Δεν θα σε θυμόμουν, γιατί άπλα  έκλεισα και εγώ τα μάτια μου ».
Αυτή είναι η ουσία της διδασκαλίας:
Αν για να διορθώσεις πρέπει να ταπεινώσεις δεν ξέρεις πώς να διδάξεις».


 Ένας αετός που παλεύει με ένα φίδι είναι μια δραματική και συμβολική μάχη που παρατηρείται συχνά στη φύση, αντιπροσωπεύοντας τη σύγκρουση μεταξύ αρπακτικού και θηράματος. Οι αετοί, γνωστοί για τα κοφτερά νύχια τους, την έντονη όραση και τα δυνατά ράμφη τους, συνήθως πέφτουν από τον ουρανό για να πιάσουν φίδια. Η στρατηγική τους περιλαμβάνει τη χρήση του εναέριου πλεονεκτήματος τους για να επιτεθούν από ψηλά, να πιάνουν το φίδι στα νύχια τους και να κάνουν γρήγορα χτυπήματα.

 (Θρίλερ). Αγγλία, 1645. Ο Μάθιου Χόπκινς, ένας περιβόητος κυνηγός μαγισσών, περιοδεύει στην επαρχία μαζί με τον σαδιστή βοηθό του Στερν, βασανίζοντας και εκτελώντας όσους θεωρεί ότι λατρεύουν τον Σατανά. ---Ο αγγλικός εμφύλιος πόλεμος μεταξύ Κοινοβουλευτικών και Βασιλοφρόνων διήρκεσε εννέα χρόνια (1642-1651) και έληξε με επικράτηση των πρώτων. Τίτλος: Witchfinder general (1968).

 



Κτίστηκε μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους το 1881 από τους Αδελφούς Ιωάννη και Αριστείδη Κ . Καρτάλη στο κέντρο του χωριού .Ήταν πιστό αντίγραφο από το Κονάκι του Προδρόμου '' Κουρτέσι ''το οποίο αρχικά ήταν ιδιοκτησία του Τούρκου Εκρέμ Μπέη [Μουφούμπαση ] . Το Κονάκι του '' Γκέρμπεσι '' το πούλησαν οι Καρτάληδες μετά την απαλλοτρίωση των Τσιφλικιών το 1923 .Το πούλησαν το 1925 στους Αδελφούς , Θωμά, Βάιο , και Σωτήρη Σι ακάρα αντί του ποσού των 60.000 χιλ. δρχ. Το Κονάκι κάηκε από τους Γερμανούς στις 2 Ιουλίου 1943 , όταν για αντίποινα οι Γερμανοί έκαψαν όλο το Χωριό .Το κτήριο αυτό ήταν υπερσύγχρονο για την εποχή του, με τουαλέτα στο εσωτερικό του και ειδικό σύστημα καθαρισμού της, κουζίνα και δεξαμενή νερού με ειδικό σύστημα περισυλλογής του νερού της βροχής .

 

Ο διαδεδομένος πλαστός, η χορταστική αλλά και εύγευστη χορτόπιτα  

.Για να γίνει χρειάζονταν  1.500 γρ περίπου λάπατα, πράσα, τσουκνίδια και άνιθος καλοπλυμένα και ψιλοκομμένα, 500 γρ. φέτα, ζυμάρι από καλαμποκίσιο αλεύρι και αφού αλείφανε τον πάτο και τα τοιχώματα του ταψιού με λίπα ή λάδι έστρωναν ζυμάρι-χυλό.

 Ύστερα άπλωναν ανάμεσα τα λάχανα και το τριμμένο τυρί και επάνω έστρωναν πάλι ζυμάρι-χυλό και τον λάδωναν. Πάντα βέβαια τα υλικά ήταν σε συνάρτηση και με το ταψί. Για να είναι πετυχημένος ο πλαστός το πάχος του δεν έπρεπε να ξεπερνά τα 2 δάχτυλα .,
Αν τώρα αυτό συνδυαζόταν με ξυνόγαλο (στα ορεινά χωριά), τότε
“γινόταν το έλα να δεις”

ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ:      

 

 Ρίξτε μια ματιά στον χάρτη της χώρας παρακάτω. Κανένα μέρος της χώρας δεν απέχει περισσότερο από 137 χιλιόμετρα (85 μίλια) από τη θάλασσα.
    Στον ίδιο χάρτη παρακάτω, παρατηρήστε: 1) πόσο ορεινή είναι η χερσόνησος 2) την έλλειψη σημαντικών πλεύσιμων ποταμών 3) τους πολυάριθμους όρμους και τους κολπίσκους που τεμαχίζονται στη χερσόνησο. 4) τα πολυάριθμα νησιά. Όλοι αυτοί οι γεωγραφικοί παράγοντες μας ανάγκασαν να ταξιδεύουμε δια θαλάσσης για αιώνες. Η θάλασσα ήταν ο αυτοκινητόδρομος. Κυριολεκτικά, μέχρι τον 20ο αιώνα. Ακόμη και μέσα στη χερσόνησο, ήταν ιστορικά πιο εύκολο να πλεύσετε, επειδή όλα αυτά τα βουνά και οι όρμοι/κολπίσκοι ουσιαστικά αποκόπτουν τις κοιλάδες το ένα από το άλλο. Για παράδειγμα, πριν ολοκληρωθεί αυτός ο αυτοκινητόδρομος σε όλη τη βόρεια Ελλάδα το 2009, (που είναι 670 km / 420 μίλια, μια απόσταση από τη Νέα Υόρκη έως το Πίτσμπουργκ ή το Λος Άντζελες έως το Σαν Φρανσίσκο) χρειάστηκαν σχεδόν 12 ώρες για να οδηγήσετε αυτήν την απόσταση. Τώρα, είναι 6,5 ώρες, περίπου το μισό χρόνο. Και χρησιμοποιεί πολλές σήραγγες και γέφυρες για να διασχίσει τα βουνά. ( Ακολουθεί ένα βίντεο που οδηγεί σε ένα από τα πιο ορεινά τμήματα )
    Η θάλασσα είναι εκεί. Είναι ένα μεγάλο μέρος του πολιτισμού. Όλοι μεγαλώνουμε πηγαίνοντας στην παραλία με τους γονείς και τους παππούδες μας. Ήταν ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής ιστορίας. Εμφανίστηκε εξέχουσα θέση στην ελληνική ιστορία και την προχριστιανική μυθολογία. Οι πολιτισμοί στην Ελλάδα, από τους Μινωίτες μέχρι την Κλασική Ελλάδα έως τους Βυζαντινούς, όλοι έτρεφαν μεγάλη εκτίμηση για το δελφίνι, περισσότερο από κάθε πολιτισμό στον κόσμο. Πολλοί Έλληνες ναυτικοί εργάστηκαν για την Ισπανία κατά την εξερεύνηση της Αμερικής και συνόδευαν τους Megallan, Pizarro, κ.λπ. Πρωτοστάτησαν στον Ελληνικό Διαφωτισμό (18ος αιώνας) και χρηματοδότησαν την Ελληνική Επανάσταση και τον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας (19ος αιώνας) και κυριάρχησαν στην παγκόσμια ναυτιλία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Επίσης μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, εμφανίστηκε η τουριστική βιομηχανία, επικεντρωμένη σε μεγάλο βαθμό στην παραλία και τη θάλασσα.

Τοπογραφικός χάρτης της Ελλάδας. Και από κάτω, πολλές φωτογραφίες.






Τοιχογραφία δελφινιών από τον μινωικό πολιτισμό στην Κρήτη. Είναι κυρίως μια ανακατασκευή από μερικά σωζόμενα θραύσματα. Αλλά σίγουρα απεικονίσεις δελφινιών:

Ελληνική γλυπτική δελφινιών ελληνιστικής εποχής, 3ος ή 2ος αιώνας π.Χ. Αυτή τη στιγμή στο LACMA, στο Λος Άντζελες.


Γλυπτό του Έρωτα (Έρωτας) που καβαλάει ένα δελφίνι. Αντίγραφο ρωμαϊκής εποχής του 3ου π.Χ. αιώνα χαμένο πρωτότυπο. Επί του παρόντος στο Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.

 

 

 

Σύγχρονο γλυπτό δελφινιών, στο λιμάνι του Ηρακλείου, Κρήτη.

Ψαροκάικα, Γύθειο, Πελοπόννησος,.. Αυτού του είδους οι σκηνές βρίσκονται σε όλες τις ακτές .

Ο Ποσειδώνας ήταν ο θεός της θάλασσας, στα προχριστιανικά χρόνια. Μερικές φορές απεικονίζεται με ιππόκαμπους. Το παρακάτω μωσαϊκό είναι από μια ελληνορωμαϊκή αποικία στη σύγχρονη Τυνησία:

Οχι. Όχι δεν είναι μουσακάς. Μεγάλωσα με φαγητά σαν κι αυτά. Είναι  κάποιο είδος ψαριού στο φούρνο ή στη σχάρα με πατάτες ή χόρτα. Ή ένα πιάτο ζυμαρικών-θαλασσινών. (Ο μουσακάς είναι μια αθηναϊκή εφεύρεση της δεκαετίας του 1920 που προωθήθηκε στο τουριστικό μάρκετινγκ τη δεκαετία του 1970  «εθνικό πιάτο»).

Με αυτά μεγάλωσα . Πολλά. Τα ψάρια/θαλασσινά ήταν 2-3 φορές την εβδομάδα:

Ψημένος παστός μπακαλιάρος σε ντομάτα (Μπακαλιάρος Πλακί):

Ζυμαρικά χταποδιού:

τηγανητό καλαμάρι:

ζυμαρικά με καλαμάρι:

ψάρια με χόρτα

Οι Έλληνες κατέχουν το 23% των εμπορευματικών πλοίων στον κόσμο, τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο (ανά εθνικότητα ιδιοκτησίας, όχι κατά χώρα φορολογικού μητρώου).

Η τουριστική βιομηχανία είναι μια τεράστια βιομηχανία και η παραλία/θάλασσα είναι ένα σημαντικό μέρος της.

Ωστόσο, είναι ένα τεράστιο μέρος της κουλτούρας μας. Αυτοί είναι όλοι ντόπιοι.

Ευλογία των νερών, σχεδόν κάθε παραλιακή πόλη το κάνει αυτό. (Ναι, και στην ηπειρωτική  και στα νησιά ) Κάθε Θεοφάνεια, 6 Ιανουαρίου:

Πίνακες ζωγραφικής του καλλιτέχνη του 19ου αιώνα Κωνσταντίνου Βολανάκη. Η θάλασσα αναδείχθηκε σε μεγάλη βιομηχανία τον 18ο αιώνα, και η νέα ναυπηγική αστική τάξη χρηματοδότησε κτίρια, εκκλησίες, τον ελληνικό Διαφωτισμό και την Επανάσταση του 1821 για ανεξαρτησία  από τους Οθωμανούς.

Ένα μεγάλο μέρος του πολέμου της Ανεξαρτησίας έγινε στη θάλασσα. Πίνακας Βολανάκη:

Αρχαίο ελληνικό νόμισμα, αγόρι καβάλα σε δελφίνι, από την ελληνική αποικία Taras (σημερινός Τάραντας, Ιταλία):

Δελφίνια με την τρίαινα του Ποσειδώνα, νεοελληνικό νόμισμα, αρχές δεκαετίας του 1970.

Ελληνικά νομίσματα ευρώ. Η μπροστινή όψη των κερμάτων ευρώ έχει εθνικά σχέδια όλων των χωρών του ευρώ. Τα ελληνικά κέρματα του 1, 2 και 5 λεπτών έχουν πλοία. Το 1 cent είναι μια Αρχαία τριήρης, το 2 cent είναι ένα ελληνικό πλοίο της Πρώιμης Σύγχρονης (18ος-19ος) αιώνας. Το 5 σεντ είναι ένα σύγχρονο τάνκερ.


 Η φωτογραφία άγριας ζωής είναι πολύ πιο απαιτητική από όσο θα φανταζόσασταν ποτέ. Φανταστείτε να κάθεστε μισοβυθισμένοι στο νερό με τα κουνούπια να συρρέουν, να κάθεστε στην καταιγιστική ζέστη για αμέτρητες ώρες ή να περάσετε μια νύχτα στο δάσος το χειμώνα, ενώ μένετε πολύ ήσυχοι και ακίνητοι, ώστε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των άγριων ζώων και να αποκτήσετε τέλειο πλάνο.

 

Κάντε κύλιση παρακάτω για να δείτε τη συλλογή μας με τις εκπληκτικές, συναρπαστικές και μερικές φορές αστείες εικόνες ζώων !

Πιστώσεις εικόνας: buzzfeed



Ο "Ταρζάν" στη θέση "Ζαχαράκη", ήταν η 2η πιο γνωστή παγκοσμίως ειδική διαδρομή του ράλλυ Ακρόπολις μετά τις ειδικές διαδρομές Βωξίτες - Καρρούτες - Προσήλιο και ταυτόχρονα η πιο σκληρή και καταστρεπτική ειδική διαδρομή στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις.

 


Ακολουθώντας τη ροή του Αχελώου, στη Δυτική Αργιθέα, με τον φακό του Βασίλη Αργύρη.

Τα γεφύρια είναι τεχνικά έργα που αποκαθιστούν τη συνέχεια των οδών, που διακόπτονται από φυσικά εμπόδια, ποτάμια, χείμαρροι, χαράδρες κλπ. Τα πρώτα γεφύρια αποτελούνταν από υλικά που παρείχε η φύση με ελάχιστη κατεργασία, δηλαδή κορμοί δέντρων και επιμήκεις πέτρινες πλάκες. Κατά τη ρωμαϊκή εποχή, για τις ανάγκες της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, κατασκευάστηκαν γεφύρια με περίσσεια τέχνη και αντοχή, πέτρινα μονότοξα ή πολύτοξα γεφύρια, χωρίς τη χρήση κονιάματος έτσι ώστε οι αρμοί μόλις διακρίνονται.

Στην ορεινή Καρδίτσα, συναντά κανείς πολλά τέτοια γεφύρια που την εποχή εκείνη ήταν τα μοναδικά περάσματα.

Ένα από τα περισσότερο εντυπωσιακά και άριστα σωζόμενο είναι το μονότοξο πέτρινο γεφύρι Λιάσκοβου (Πετρωτού).

Όταν πρόσφατα με το φαινόμενο ΙΑΝΟΣ, τα σύγχρονα γεφύρια παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά, τα παλιά πέτρινα γεφύρια άντεξαν για μια ακόμη φορά.

Μάλλον, οι πρόγονοί μας κατασκεύαζαν καλύτερα τεχνικά έργα από εμάς.

 

Με τον φακό του Βασίλη Αργύρη

Ο ερασιτέχνης φωτογράφος, Βασίλης Αργύρης, σε ένα οδοιπορικό του στην ορεινή Δυτική Αργιθέα, φωτογράφησε το πανέμορφο μονότοξο πέτρινο γεφύρι Λιάσκοβου.

Ας το απολαύσουμε.

 

Σύντομο ιστορικό

Το μονότοξο πέτρινο γεφύρι του Λιάσκοβου (Πετρωτού) κατασκευάστηκε σύμφωνα με εικασίες τον 13ο αιώνα στο φαράγγι του Πετριλιώτη ποταμού στη θέση «Γέρακας» ή «Πυρήνα» Πετρωτού και έχει άνοιγμα τόξου 17 μέτρα και ύψος 11 μέτρα.

Βρίσκεται 600 μέτρα μετά τη διασταύρωση για Πετρωτό - Καλή Κώμη – Ελληνικά, στο δρόμο για Συκιά και Πηγές Άρτας και γεφυρώνει τα ρέματα Κουμπουργιανίτικο και Λιασκοβίτικο (Πλατανιά) λίγο πριν την ένωσή τους με τον Αχελώο ποταμό.

Στις μέρες μας κάποιοι άμυαλοι, έσκαψαν το κατάστρωμα της γέφυρας για να βρουν θησαυρό, μετακινώντας δεκάδες πέτρες με κίνδυνο πλέον από τα νερά της βροχής και την υγρασία να υπάρξει διάβρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την στατική του κατάσταση.

#PressGreece

#ΘΕΣΣΑΛΙΑ

#ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 #alithianews.gr

 

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι μπορεί να αποκαλύπτει το χρώμα της γλώσσας σας για τη γενική σας ευεξία; Αν και δεν είναι ένα αλάνθαστο διαγνωστικό εργαλείο, το χρώμα της γλώσσας σας μπορεί μερικές φορές να προσφέρει ενδείξεις για υποκείμενα προβλήματα υγείας. Ας δούμε τι μπορεί να σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα της γλώσσας.


Η Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Προδρόμου στο Παλιούρι Καρδίτσας είναι η αρχαιότερη Μονή της Θεσσαλίας..

Δεκαπέντε χιλιόμετρα ἀπὸ τὸ χωριὸ Παλιούρι, στὸ βουνό Κρύ(ο) καὶ σὲ ὑψόμετρο 700 μέτρα, σὲ μιὰ μαγευτικὴ τοποθεσία εἶναι κτισμένος μικρὸς ναὸς στὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου.

Ὁ Ἰεζεκιήλ δὲ γράφει τίποτε γι’ αὐτό, μὰ οἱ ντόπιοι ἰσχυρίζονται πὼς ἤταν παλιὸ μοναστήρι. Φαίνεται δὲν ἔχουν ἄδικο. Ὑπάρχουν ἔξω ἀπὸ τὸ χωριὸ ἄλλα δυὸ ἐξωκκλήσια, τῆς Ἁγίας Κυριακῆς καὶ τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς. Οἱ Παλιουριώτες λένε: «Πάμε στὴν Ἁγία Κυριακὴ ἤ στὴν Ἁγία Παρασκευή», σὰν πρόκειται ὅμως γιὰ τὸν Ἄη-Γιάννη λένε: «Πάμε στὸ μοναστήρι». Οἱ γεροντότεροι λένε μάλιστα πὼς εἴχε 5 μοναχούς.

Τοπικὴ παράδοση ἀναφέρει πὼς στὰ χρόνια τῆς τουρκοκρατίας ποιμενικὲς οἰκογένειες ἀπὸ τὸ Παλιούρι καὶ τὸ Θραψίμι ἐγκαταστάθηκαν στὴν περιοχὴ τοῦ μοναστηριοῦ. Μιὰ μέρα ἔνας βοσκὸς καθόταν πάνω σὲ ἔνα ὕψωμα κι ἔπαιζε φλογέρα. Κάποια στιγμὴ ἡ φλογέρα του ἔπεσε ἀπ’ τὰ χέρια μέσα σὲ μιὰ τρύπα. Κατρακύλησε καὶ σὲ λίγο ἀκούστηκε ἔνας κτύπος σὰν σὲ κενό. Διηγείται κατόπιν τὸ περιστατικὸ καὶ στοὺς συμπατριώτες του. Τότε ὅλοι μαζὶ ἄρχισαν νὰ σκάβουν στὸ ὕψωμα καὶ σὲ λίγες μέρες ἔφεραν στὸ φῶς τὸ ναό.



 

Τὸ μοναστήρι πανηγυρίζει στὶς 29 Αὐγούστου.

 11



Author Name

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.