KarditsiotikaMaslatia
(Θρίλερ). Αγγλία, 1645. Ο Μάθιου Χόπκινς, ένας περιβόητος κυνηγός μαγισσών, περιοδεύει στην επαρχία μαζί με τον σαδιστή βοηθό του Στερν, βασανίζοντας και εκτελώντας όσους θεωρεί ότι λατρεύουν τον Σατανά. ---Ο αγγλικός εμφύλιος πόλεμος μεταξύ Κοινοβουλευτικών και Βασιλοφρόνων διήρκεσε εννέα χρόνια (1642-1651) και έληξε με επικράτηση των πρώτων. Τίτλος: Witchfinder general (1968).
Ο διαδεδομένος πλαστός, η χορταστική αλλά και εύγευστη χορτόπιτα
.Για να γίνει χρειάζονταν 1.500 γρ περίπου λάπατα, πράσα, τσουκνίδια και άνιθος καλοπλυμένα και ψιλοκομμένα, 500 γρ. φέτα, ζυμάρι από καλαμποκίσιο αλεύρι και αφού αλείφανε τον πάτο και τα τοιχώματα του ταψιού με λίπα ή λάδι έστρωναν ζυμάρι-χυλό.
Ύστερα άπλωναν ανάμεσα τα λάχανα και το
τριμμένο τυρί και επάνω έστρωναν πάλι ζυμάρι-χυλό και τον λάδωναν.
Πάντα βέβαια τα υλικά ήταν σε συνάρτηση και με το ταψί. Για να είναι
πετυχημένος ο πλαστός το πάχος του δεν έπρεπε να ξεπερνά τα 2 δάχτυλα .,
Αν τώρα αυτό συνδυαζόταν με ξυνόγαλο (στα ορεινά χωριά), τότε “γινόταν το έλα να δεις”
ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ:
Τοιχογραφία δελφινιών από τον μινωικό πολιτισμό στην Κρήτη. Είναι κυρίως μια ανακατασκευή από μερικά σωζόμενα θραύσματα. Αλλά σίγουρα απεικονίσεις δελφινιών:
Ελληνική γλυπτική δελφινιών ελληνιστικής εποχής, 3ος ή 2ος αιώνας π.Χ. Αυτή τη στιγμή στο LACMA, στο Λος Άντζελες. |
Γλυπτό του Έρωτα (Έρωτας) που καβαλάει ένα δελφίνι. Αντίγραφο ρωμαϊκής εποχής του 3ου π.Χ. αιώνα χαμένο πρωτότυπο. Επί του παρόντος στο Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.
Σύγχρονο γλυπτό δελφινιών, στο λιμάνι του Ηρακλείου, Κρήτη.
Ψαροκάικα, Γύθειο, Πελοπόννησος,.. Αυτού του είδους οι σκηνές βρίσκονται σε όλες τις ακτές .
Ο Ποσειδώνας ήταν ο θεός της θάλασσας, στα προχριστιανικά χρόνια. Μερικές φορές απεικονίζεται με ιππόκαμπους. Το παρακάτω μωσαϊκό είναι από μια ελληνορωμαϊκή αποικία στη σύγχρονη Τυνησία:
Οχι. Όχι δεν είναι μουσακάς. Μεγάλωσα με φαγητά σαν κι αυτά. Είναι κάποιο είδος ψαριού στο φούρνο ή στη σχάρα με πατάτες ή χόρτα. Ή ένα πιάτο ζυμαρικών-θαλασσινών. (Ο μουσακάς είναι μια αθηναϊκή εφεύρεση της δεκαετίας του 1920 που προωθήθηκε στο τουριστικό μάρκετινγκ τη δεκαετία του 1970 «εθνικό πιάτο»).
Με αυτά μεγάλωσα . Πολλά. Τα ψάρια/θαλασσινά ήταν 2-3 φορές την εβδομάδα:
Ψημένος παστός μπακαλιάρος σε ντομάτα (Μπακαλιάρος Πλακί):
Ζυμαρικά χταποδιού:
τηγανητό καλαμάρι:
ζυμαρικά με καλαμάρι:
ψάρια με χόρτα
Οι Έλληνες κατέχουν το 23% των εμπορευματικών πλοίων στον κόσμο, τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο (ανά εθνικότητα ιδιοκτησίας, όχι κατά χώρα φορολογικού μητρώου).
Η τουριστική βιομηχανία είναι μια τεράστια βιομηχανία και η παραλία/θάλασσα είναι ένα σημαντικό μέρος της.
Ωστόσο, είναι ένα τεράστιο μέρος της κουλτούρας μας. Αυτοί είναι όλοι ντόπιοι.
Ευλογία των νερών, σχεδόν κάθε παραλιακή πόλη το κάνει αυτό. (Ναι, και στην ηπειρωτική και στα νησιά ) Κάθε Θεοφάνεια, 6 Ιανουαρίου:
Πίνακες ζωγραφικής του καλλιτέχνη του 19ου αιώνα Κωνσταντίνου Βολανάκη. Η θάλασσα αναδείχθηκε σε μεγάλη βιομηχανία τον 18ο αιώνα, και η νέα ναυπηγική αστική τάξη χρηματοδότησε κτίρια, εκκλησίες, τον ελληνικό Διαφωτισμό και την Επανάσταση του 1821 για ανεξαρτησία από τους Οθωμανούς.
Ένα μεγάλο μέρος του πολέμου της Ανεξαρτησίας έγινε στη θάλασσα. Πίνακας Βολανάκη:
Αρχαίο ελληνικό νόμισμα, αγόρι καβάλα σε δελφίνι, από την ελληνική αποικία Taras (σημερινός Τάραντας, Ιταλία):
Δελφίνια με την τρίαινα του Ποσειδώνα, νεοελληνικό νόμισμα, αρχές δεκαετίας του 1970.
Ελληνικά νομίσματα ευρώ. Η μπροστινή όψη των κερμάτων ευρώ έχει εθνικά σχέδια όλων των χωρών του ευρώ. Τα ελληνικά κέρματα του 1, 2 και 5 λεπτών έχουν πλοία. Το 1 cent είναι μια Αρχαία τριήρης, το 2 cent είναι ένα ελληνικό πλοίο της Πρώιμης Σύγχρονης (18ος-19ος) αιώνας. Το 5 σεντ είναι ένα σύγχρονο τάνκερ.
Η φωτογραφία άγριας ζωής είναι πολύ πιο απαιτητική από όσο θα φανταζόσασταν ποτέ. Φανταστείτε να κάθεστε μισοβυθισμένοι στο νερό με τα κουνούπια να συρρέουν, να κάθεστε στην καταιγιστική ζέστη για αμέτρητες ώρες ή να περάσετε μια νύχτα στο δάσος το χειμώνα, ενώ μένετε πολύ ήσυχοι και ακίνητοι, ώστε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των άγριων ζώων και να αποκτήσετε τέλειο πλάνο.
Κάντε κύλιση παρακάτω για να δείτε τη συλλογή μας με τις εκπληκτικές, συναρπαστικές και μερικές φορές αστείες εικόνες ζώων !
Πιστώσεις εικόνας: buzzfeed
Ένα βράδυ, ένας ηλικιωμένος, τυφλός καουμπόι περιπλανιέται κατά λάθος σε ένα μπαρ αποκλειστικά για κορίτσια. Κάθετε σε ένα σκαμπό στο μπαρ και παραγγέλνει καφέ.
Ακολουθώντας τη ροή του Αχελώου, στη Δυτική Αργιθέα, με τον φακό του Βασίλη Αργύρη.
Τα γεφύρια είναι τεχνικά έργα που αποκαθιστούν τη συνέχεια των οδών, που διακόπτονται από φυσικά εμπόδια, ποτάμια, χείμαρροι, χαράδρες κλπ. Τα πρώτα γεφύρια αποτελούνταν από υλικά που παρείχε η φύση με ελάχιστη κατεργασία, δηλαδή κορμοί δέντρων και επιμήκεις πέτρινες πλάκες. Κατά τη ρωμαϊκή εποχή, για τις ανάγκες της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, κατασκευάστηκαν γεφύρια με περίσσεια τέχνη και αντοχή, πέτρινα μονότοξα ή πολύτοξα γεφύρια, χωρίς τη χρήση κονιάματος έτσι ώστε οι αρμοί μόλις διακρίνονται.
Στην ορεινή Καρδίτσα, συναντά κανείς πολλά τέτοια γεφύρια που την εποχή εκείνη ήταν τα μοναδικά περάσματα.
Ένα από τα περισσότερο εντυπωσιακά και άριστα σωζόμενο είναι το μονότοξο πέτρινο γεφύρι Λιάσκοβου (Πετρωτού).
Όταν πρόσφατα με το φαινόμενο ΙΑΝΟΣ, τα σύγχρονα γεφύρια παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά, τα παλιά πέτρινα γεφύρια άντεξαν για μια ακόμη φορά.
Μάλλον, οι πρόγονοί μας κατασκεύαζαν καλύτερα τεχνικά έργα από εμάς.
Με τον φακό του Βασίλη Αργύρη
Ο ερασιτέχνης φωτογράφος, Βασίλης Αργύρης, σε ένα οδοιπορικό του στην ορεινή Δυτική Αργιθέα, φωτογράφησε το πανέμορφο μονότοξο πέτρινο γεφύρι Λιάσκοβου.
Ας το απολαύσουμε.
Σύντομο ιστορικό
Το μονότοξο πέτρινο γεφύρι του Λιάσκοβου (Πετρωτού) κατασκευάστηκε σύμφωνα με εικασίες τον 13ο αιώνα στο φαράγγι του Πετριλιώτη ποταμού στη θέση «Γέρακας» ή «Πυρήνα» Πετρωτού και έχει άνοιγμα τόξου 17 μέτρα και ύψος 11 μέτρα.
Βρίσκεται 600 μέτρα μετά τη διασταύρωση για Πετρωτό - Καλή Κώμη – Ελληνικά, στο δρόμο για Συκιά και Πηγές Άρτας και γεφυρώνει τα ρέματα Κουμπουργιανίτικο και Λιασκοβίτικο (Πλατανιά) λίγο πριν την ένωσή τους με τον Αχελώο ποταμό.
Στις μέρες μας κάποιοι άμυαλοι, έσκαψαν το κατάστρωμα της γέφυρας για να βρουν θησαυρό, μετακινώντας δεκάδες πέτρες με κίνδυνο πλέον από τα νερά της βροχής και την υγρασία να υπάρξει διάβρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την στατική του κατάσταση.
#PressGreece
#ΘΕΣΣΑΛΙΑ
#ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
#alithianews.gr
Αναρωτηθήκατε ποτέ τι μπορεί να αποκαλύπτει το χρώμα της γλώσσας σας για τη γενική σας ευεξία; Αν και δεν είναι ένα αλάνθαστο διαγνωστικό εργαλείο, το χρώμα της γλώσσας σας μπορεί μερικές φορές να προσφέρει ενδείξεις για υποκείμενα προβλήματα υγείας. Ας δούμε τι μπορεί να σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα της γλώσσας.
Δεκαπέντε χιλιόμετρα ἀπὸ τὸ χωριὸ Παλιούρι, στὸ βουνό Κρύ(ο) καὶ σὲ ὑψόμετρο 700 μέτρα, σὲ μιὰ μαγευτικὴ τοποθεσία εἶναι κτισμένος μικρὸς ναὸς στὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου.
Ὁ Ἰεζεκιήλ δὲ γράφει τίποτε γι’ αὐτό, μὰ οἱ ντόπιοι ἰσχυρίζονται πὼς ἤταν παλιὸ μοναστήρι. Φαίνεται δὲν ἔχουν ἄδικο. Ὑπάρχουν ἔξω ἀπὸ τὸ χωριὸ ἄλλα δυὸ ἐξωκκλήσια, τῆς Ἁγίας Κυριακῆς καὶ τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς. Οἱ Παλιουριώτες λένε: «Πάμε στὴν Ἁγία Κυριακὴ ἤ στὴν Ἁγία Παρασκευή», σὰν πρόκειται ὅμως γιὰ τὸν Ἄη-Γιάννη λένε: «Πάμε στὸ μοναστήρι». Οἱ γεροντότεροι λένε μάλιστα πὼς εἴχε 5 μοναχούς.
Τοπικὴ παράδοση ἀναφέρει πὼς στὰ χρόνια τῆς τουρκοκρατίας ποιμενικὲς οἰκογένειες ἀπὸ τὸ Παλιούρι καὶ τὸ Θραψίμι ἐγκαταστάθηκαν στὴν περιοχὴ τοῦ μοναστηριοῦ. Μιὰ μέρα ἔνας βοσκὸς καθόταν πάνω σὲ ἔνα ὕψωμα κι ἔπαιζε φλογέρα. Κάποια στιγμὴ ἡ φλογέρα του ἔπεσε ἀπ’ τὰ χέρια μέσα σὲ μιὰ τρύπα. Κατρακύλησε καὶ σὲ λίγο ἀκούστηκε ἔνας κτύπος σὰν σὲ κενό. Διηγείται κατόπιν τὸ περιστατικὸ καὶ στοὺς συμπατριώτες του. Τότε ὅλοι μαζὶ ἄρχισαν νὰ σκάβουν στὸ ὕψωμα καὶ σὲ λίγες μέρες ἔφεραν στὸ φῶς τὸ ναό.
Τὸ μοναστήρι πανηγυρίζει στὶς 29 Αὐγούστου.
11